Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις "Μουσικές Τέχνες". Kατευθύνσεις: α) «Ευρωπαϊκή Μουσική: Ερμηνεία και Εκτέλεση, Διεύθυνση Ορχήστρας, Σύνθεση», β) «Διδακτική της Μουσικής», γ) «Θεωρία της Μουσικής και Μουσική Δημιουργία», δ) «Ελληνικός Λαϊκός Μουσικός Πολιτισμός: Ερμηνεία και Εκτέλεση, Ποιητική (Σύνθεση)». Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης. Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Περιγραφή

ΓΝΩΣΕΙΣ:

• ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ: μέσω ανεξάρτητης και σε βάθος έρευνας και μελέτης έχουν αποκτήσει διεξοδική γνώση του ρεπερτορίου της ειδικότητάς τους. Επίσης, εφαρμόζουν τη γνώση τους γύρω από τα κοινά στοιχεία και οργανωτικές δομές της μουσικής για να εκφράζουν τις προσωπικές τους καλλιτεχνικές ιδέες.
• ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ: έχουν επεκτείνει τη γνώση του πλαισίου τους και την έχουν αναπτύξει ανεξάρτητα σε τομείς της ειδικότητάς τους. Με βάση τη γνώση των μουσικών στιλ και την κριτική κατανόηση των σχετιζόμενων με αυτά πρακτικών εκτέλεσης, είναι ικανοί να καλλιεργούν, παρουσιάζουν και επιδεικνύουν προγράμματα που είναι συνδετικά και αρμόζουν σε ένα ευρύ πλαίσιο διαφορετικών συνθηκών παράστασης. Επίσης, έχουν μια εκ βαθέων κατανόηση της σχέσης μεταξύ θεωρητικών και πρακτικών σπουδών και μια αίσθηση του πώς να χρησιμοποιούν τη γνώση αυτή για να ενισχύουν τη δική τους καλλιτεχνική εξέλιξη. Τέλος, έχουν μια διεξοδική γνώση του μουσικού επαγγέλματος.
• ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: έχουν αποκτήσει μια εκ βαθέων γνώση των αυτοσχεδιαστικών σχημάτων και διαδικασιών, οι οποίες έχουν επαρκώς εσωτερικευθεί ώστε να μπορούν να τις εφαρμόζουν ελεύθερα σε ποικιλία καταστάσεων.
• ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: εφόσον αποκτούν βασική παιδαγωγική κατάρτιση, σε οποιονδήποτε από τους τρεις κύκλους, οι φοιτητές είναι εξοικειωμένοι με τις βασικές αρχές και πρακτικές της παιδαγωγικής, ειδικά σε ό,τι σχετίζεται με τη μουσική εκπαίδευση.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:

• ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ: αναδεικνύονται σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, έχοντας αναπτύξει σε υψηλό επαγγελματικό επίπεδο την ικανότητά τους να δημιουργούν, αντιλαμβάνονται και εκφράζουν τις προσωπικές τους καλλιτεχνικές ιδέες.
• ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ: έχουν χτίσει πάνω στην εμπειρία του αντιπροσωπευτικού τους ρεπερτορίου, είτε με τη διεύρυνσή του είτε με την εμβάθυνση σε ένα εξειδικευμένο τομέα της ειδίκευσής τους.
• ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΟΛΩΝ: εφόσον οι φοιτητές έχουν εμπλακεί σε δραστηριότητες συνόλων κατά τη διάρκεια του 2ου κύκλου σπουδών τους, έχουν αναλάβει αρχηγικούς ρόλους σε αυτή τη διαδικασία.
• ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΩΝ: έχουν εξασφαλίσει ότι κάθε τομέας αδυναμίας έχει αντιμετωπιστεί. Μέσω ανεξάρτητης μελέτης έχουν συνεχίσει τη βελτιστοποίηση αυτών των δεξιοτήτων ώστε να δημιουργούν, υλοποιούν και εκφράζουν τις προσωπικές τους καλλιτεχνικές ιδέες.
• ΦΡΑΣΤΙΚΕΣ (ΛΕΚΤΙΚΕΣ) ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: είναι σε θέση να επιδεικνύουν τις λεκτικές τους δεξιότητες σε μεγαλύτερης έκτασης γραπτές εργασίες ή ανακοινώσεις.
• ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟ: είναι σε θέση να αναλαμβάνουν ευθύνη για να συνδυάζουν το πλαίσιο, το ακροατήριο και το μουσικό υλικό, προβάλλοντας τις μουσικές τους ιδέες με αυτοπεποίθηση σε ένα ευρύ πλαίσιο συνθηκών εκτέλεσης.
• ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: έχουν αποκτήσει ένα υψηλό επίπεδο αυτοσχεδιαστικών δεξιοτήτων.
• ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: αποκτούν βασική παιδαγωγική κατάρτιση και μπορούν να διδάξουν το κύριο αντικείμενο σπουδών τους σε μαθητές ποικίλου επιπέδου.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:

• ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ: έχουν γίνει πλήρως ανεξάρτητοι σε ό,τι αφορά τη μάθηση, ικανοί να αναλάβουν οργανωμένα εργασίες, οι οποίες μπορεί να είναι διευρυμένες και πολύπλοκες, σε νέα ή άγνωστα πεδία, βασισμένες σε περιορισμένη πληροφόρηση.
• ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ: έχουν αναπτύξει αυτοπεποίθηση και εμπειρία στη χρήση της ψυχολογικής τους κατανόησης σε ποικίλες καταστάσεις.
• ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ: έχουν πλήρως εσωτερικεύσει την κριτική τους συναίσθηση.
• ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: έχουν αποκτήσει αυτοπεποίθηση και εμπειρία στις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους δεξιότητες, περιλαμβανομένων των ικανοτήτων να εργάζονται με άλλους σε κοινά projects ή δραστηριότητες, να επιδεικνύουν αρχηγικές δεξιότητες, συνεργατικότητα, διαπραγματευτική και οργανωτική ικανότητα, να ενσωματώνονται με άλλους σε ευρύ πλαίσιο καλλιτεχνικών καταστάσεων και να παρουσιάζουν πολύπλοκο έργο σε προσιτή μορφή.

Περαιτέρω πληροφορίες

Σκοπός του Π.Μ.Σ. «Μουσικές Τέχνες» είναι η εξασφάλιση επιστημονικής επάρκειας και καλλιτεχνικής ολοκλήρωσης των σπουδαστών, η εξειδίκευση και η καλλιέργεια υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων και γνώσεων στα γνωστικά αντικείμενα της μουσικής τέχνης που θεραπεύονται στο Τμήμα, η προώθηση της έρευνας, καθώς και η ανάδειξη διαχρονικά του πλούτου της ελληνικής μουσικής δημιουργίας.
1. Ειδικότερα και σε συνάρτηση με τις κατευθύνσεις του Π.Μ.Σ., οι βασικοί στόχοι του Π.Μ.Σ. είναι:
i. η υψηλού επιπέδου καλλιέργεια και προαγωγή της μουσικής ερμηνείας και εκτέλεσης της ευρωπαϊκής μουσικής (οργανικής/φωνητικής), με έμφαση και προτεραιότητα στα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας.
ii. η υψηλού επιπέδου σπουδή στο επιστημονικό/ερευνητικό και εφαρμοσμένο πεδίο της διδακτικής της μουσικής.
iii. η εμβάθυνση στον τομέα της Θεωρίας της Μουσικής, όχι ως μεμονωμένο επιστημονικό πεδίο, αλλά στη βάση της διαλογικής του σχέσης με συγγενή επιστημονικά πεδία που διερευνούν τη Μουσική Δημιουργία στο ευρύτερο εννοιολογικό της πλαίσιο.
iv. η υψηλής στάθμης καλλιέργεια και προαγωγή της μουσικής πράξης ‐ δημιουργίας και έρευνας μέσω της πράξης στο πεδίο της ελληνικής παραδοσιακής (δημοτικής) μουσικής και του ελληνικού λαϊκού μουσικού πολιτισμού, καθώς και η προβολή του πλούτου και του γίγνεσθαι της ελληνικής μουσικής σε διαχρονική προοπτική.

Σχέση με την απασχόληση

Οι κάτοχοι προσόντων που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο δύνανται να απασχοληθούν είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε σε θέσεις ευθύνης σε επιχειρήσεις και οργανισμούς στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα.

Απαιτήσεις Πρόσβασης/Δυνατότητες εξέλιξης

Οι κάτοχοι προσόντων που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο δύνανται να απασχοληθούν είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε σε θέσεις ευθύνης σε επιχειρήσεις και οργανισμούς στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα.

Τρόποι απόκτησης

Οι τίτλοι σπουδών αυτού του τύπου αποκτώνται μέσω του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος. 

Φορέας Χορήγησης

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Τύπος Προσόντος

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης

Ονομασία

Ανώτατη εκπαίδευση

Σκοπός

Βασικός

Διάρκεια

2 έτη

Μη προτιμώμενοι όροι

ΠΜΣ στις Μουσικές Τέχνες