Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης "Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευση". Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών και Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Περιγραφή

Οι απόφοιτοι του Π.Μ.Σ. αναμένεται: α. (γνώσεις) να είναι σε θέση να κατανοούν και να διαπραγματεύονται κριτικά (i) τις σύγχρονες θεωρίες και έρευνες που σχετίζονται με το πεδίο των Επιστημών της Αγωγής ως θεωρητικό και ερμηνευτικό πλαίσιο προσέγγισης της εκπαιδευτικής πράξης και (ii) τις διαδικασίες εισαγωγής και διαχείρισης καινοτομιών στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση• έτσι, αναμένεται να αποκτήσουν προωθημένες γνώσεις στο πεδίο εργασίας του εκπαιδευτικού, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση θεωριών και αρχών και τους βοηθούν ώστε να εμβαθύνουν, να διευρύνουν και να προσαυξάνουν τις προγενέστερες γνώσεις τους• β. (δεξιότητες) να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να εφαρμόζουν αποτελεσματικές διαδικασίες εισαγωγής, διαχείρισης και αξιολόγησης καινοτομιών στην εκπαίδευση• πιο συγκεκριμένα, να μπορούν να αναλύουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους, να τις εφαρμόζουν σε ποικίλα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και να επιλύουν σύνθετα ή νέα προβλήματα του επιστημονικού πεδίου σπουδών τους αναπτύσσοντας ολοκληρωμένες, δημιουργικές ή καινοτόμες λύσεις και προσεγγίσεις• παράλληλα, να μπορούν να υποστηρίζουν τις λύσεις και απόψεις τους με τρόπο μεθοδικό και επιστημονικό, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες πηγές σε επίπεδο θεωρητικό και πρακτικό• να είναι σε θέση να αναπτύσσουν ζητήματα βάσει επιστημονικής τεκμηρίωσης στο πλαίσιο του γνωστικού και επαγγελματικού τους πεδίου, αλλά και να διαμορφώνουν έγκυρες κρίσεις, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις κατά περίπτωση συναφείς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές και ηθικές διαστάσεις του θέματος• ακόμη, να μπορούν να επικοινωνούν με εξειδικευμένες και μη ομάδες και κοινό, ώστε να μεταφέρουν προφορικά, γραπτά και με άλλα μέσα, πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις σε συγκεκριμένα θέματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας• γ. (ικανότητες) να μπορούν διερευνούν το εκπαιδευτικό έργο μέσω διαφοροποιημένων διαδικασιών συλλογής και ανάλυσης δεδομένων (καταγραφή, κωδικοποίηση και ερμηνεία), να αναστοχάζονται και να επανατοποθετούνται με βάση τις σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική, διδακτική και ψυχολογική θεωρία αλλά και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου• επίσης, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπόνηση ερευνητικών εργασιών και μελετών• να εφαρμόζουν τις γνώσεις και δεξιότητες που απόκτησαν με αυτονομία, επαγγελματισμό και κοινωνική υπευθυνότητα• να είναι σε θέση να παίρνουν αποφάσεις, να τις αξιολογούν και να αναλαμβάνουν την ευθύνη τους σε σύνθετα, μεταβαλλόμενα και εξελισσόμενα επαγγελματικά πλαίσια• επιπλέον, να είναι σε θέση να αναλάβουν οι ίδιοι, εντός καθορισμένων πλαισίων, την ευθύνη της ανάπτυξης γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων σε άτομα και ομάδες.

Περαιτέρω πληροφορίες

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Ο τίτλος είναι κοινός και χορηγείται από κοινού από τα δύο τμήματα.

Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευση» είναι η μεταπτυχιακή εξειδίκευση σε ζητήματα των επιστημών της αγωγής και της εκπαίδευσης, με έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με την επαγγελματική μάθηση και την εισαγωγή και διαχείριση καινοτομιών στην εκπαίδευση.
Σκοπός του μεταπτυχιακού προγράμματος είναι να ενισχύσει την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών και όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση μέσα από τη συσχέτιση εκπαιδευτικής θεωρίας, εκπαιδευτικής έρευνας και διδακτικής πράξης.
Ειδικότερα, το ΠΜΣ αποσκοπεί:
α) στην εμβάθυνση και εξειδίκευση σε καίρια ζητήματα των επιστημών της αγωγής μέσω διεπιστημονικών κυρίως ερευνητικών προσεγγίσεων, β) στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικής έρευνας, ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη συνέχιση των σπουδών σε διδακτορικό επίπεδο και γ) στην επιμόρφωση και εν γένει επαγγελματική υποστήριξη των υπηρετούντων εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης.
Οι απόφοιτοι μπορούν να αξιοποιηθούν σε διάφορα επαγγελματικά και ερευνητικά πεδία που συνδέονται με το σχολείο καθώς και με εξωσχολικές εστίες αγωγής και κοινωνικοποίησης. Παράλληλα προς την ερευνητική του αποστολή, το Π.Μ.Σ. αποβλέπει και στην κατάρτιση ανώτατων στελεχών της εκπαίδευσης, ειδικών στην ανάπτυξη προγραμμάτων διδασκαλίας, τόσο για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής όσο και για συμβουλευτικά και διευθυντικά καθήκοντα στην εκπαίδευση.

Σχέση με την απασχόληση

Ο τίτλος σπουδών εξασφαλίζει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

Απαιτήσεις Πρόσβασης/Δυνατότητες εξέλιξης

Οι κάτοχοι προσόντων που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο δύνανται να απασχοληθούν είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε σε θέσεις ευθύνης σε επιχειρήσεις και οργανισμούς στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα.

Τρόποι απόκτησης

Οι τίτλοι σπουδών αυτού του τύπου αποκτώνται μέσω του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος.