Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης "Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης". Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Περιγραφή

Γνώσεις
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ: 1) Αποκτούν εξειδικευμένη γνώση πάνω στο αντικείμενο των Νέων Μορφών Εκπαίδευσης & Μάθησης. 2) Επιδεικνύουν κριτική κατανόηση των παιδαγωγικών αρχών, θεωριών, μεθόδων και πρακτικών που αναπτύσσονται στα πεδία της Δια βίου Μάθησης, της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, της Εξ' Αποστάσεως Εκπαίδευσης και της Ηλεκτρονικής Μάθησης, καθώς και της διασύνδεσής τους με άλλους γνωστικούς τομείς που αξιοποιούν τις Νέες Μορφές Εκπαίδευσης & Μάθησης. 3) Διαθέτουν αυξημένη κριτική και διαφοροποιημένη αντίληψη της εξελικτικής δυναμικής και των θεμάτων αιχμής σχετικά με την τυπική, μη-τυπική και άτυπη μάθηση, μέσα σε συνθήκες πολυπλοκότητας και κοινωνικο-οικονομικής, πολιτισμικής και τεχνολογικής παγκοσμιοποίησης, και με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (ΤΠΕ). 4) Αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τους κανόνες, τις δομές, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που απαιτούνται για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την οργάνωση & διοίκηση και την αξιολόγηση αντίστοιχων προγραμμάτων. 5) Αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και την αξιοποίησή τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης. 6) Αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις μεθοδολογίας έρευνας, απαραίτητες για πρωτότυπη ερευνητική και επαγγελματική δραστηριότητα στα εν λόγω πεδία.
Δεξιότητες
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ: 1) Εφαρμόζουν με ευχέρεια τις θεωρίες και μεθοδολογίες των Κοινωνικών Επιστημών και των Επιστημών της Αγωγής σε όλο το φάσμα ενεργειών σχεδιασμού και υλοποίησης δομών και προγραμμάτων τυπικής, μη-τυπικής & άτυπης εκπαίδευσης και μάθησης με τη χρήση της τεχνολογίας. 2) Σχεδιάζουν, αναπτύσσουν και αξιολογούν σχετικές έρευνες και μελέτες, με κριτικό και δημιουργικό τρόπο, αναζητώντας ταυτόχρονα καινοτόμες ιδέες σε σύνθετα και διεπιστημονικά ζητήματα των Νέων Μορφών Εκπαίδευσης & Μάθησης. 3) Προβαίνουν, με επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο, σε έγκυρες κρίσεις για νέα ζητήματα των Νέων Μορφών Εκπαίδευσης & Μάθησης, και αναζητούν λύσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε συναφείς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές διαστάσεις. 4) Τεκμηριώνουν τις θέσεις τους με έγκυρα και σαφή επιχειρήματα, σε εξειδικευμένο ή μη κοινό, με σαφήνεια, διδακτική επάρκεια και ακρίβεια.
Ικανότητες
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ: 1) Διαθέτουν την ικανότητα να αναπτύσσουν διαρκώς και περαιτέρω τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σχετικά με το αντικείμενο των Νέων Μορφών Εκπαίδευσης & Μάθησης, σε υψηλότερο κάθε φορά επίπεδο. 2) Είναι ικανοί να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν προγράμματα εκπαιδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης για φορείς του δημόσιου & ιδιωτικού τομέα, και με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. 3) Μπορούν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τυχόν απρόβλεπτα ζητήματα στο σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, τυπικής, μη-τυπικής και άτυπης μορφής. 4) Συνεισφέρουν στην ανάπτυξη σχετικών γνώσεων και πρακτικών σε ακαδημαϊκό, επαγγελματικό και επιχειρηματικό πλαίσιο. 5) Διαθέτουν επιχειρησιακή ικανότητα στη διαχείριση κρίσεων, παιδαγωγικής, οργανωσιακής ή άλλης μορφής. 6) Αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη ή την αξιολόγηση ενός προγράμματος Διαβίου Μάθησης, μέσα από καινοτόμες μαθησιακές δομές, διδακτικές μεθόδους και πρακτικές.

Περαιτέρω πληροφορίες

Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι η μεταπτυχιακή ειδίκευση επιστημόνων στις «Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης» και ειδικότερα, η εκπαίδευση στελεχών εξειδικευμένων στο σχεδιασμό, την οργάνωση, την υλοποίηση και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συστημάτων δια βίου μάθησης με βάση τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και της ηλεκτρονικής μάθησης.

Σχέση με την απασχόληση

Οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου ΜΠΣ μπορούν να απασχοληθούν ως στελέχη παιδαγωγικά αλλά και διοικητικά υπεύθυνα για το σχεδιασμό, ανάπτυξη ή/και διοίκηση εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων κατάρτισης, καθώς και ως ειδικοί σύμβουλοι επί θεμάτων νέων μορφών εκπαίδευσης και μάθησης με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Απαιτήσεις Πρόσβασης/Δυνατότητες εξέλιξης

Οι κάτοχοι προσόντων που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο δύνανται να απασχοληθούν είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε σε θέσεις ευθύνης σε επιχειρήσεις και οργανισμούς στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα.

Τρόποι απόκτησης

Οι τίτλοι σπουδών αυτού του τύπου αποκτώνται μέσω του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος. 

Φορέας Χορήγησης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τύπος Προσόντος

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης

Ονομασία

Ανώτατη εκπαίδευση

Σκοπός

Βασικός

Διάρκεια

2 έτη

Μη προτιμώμενοι όροι

NFEL

Θεματικοί Τομείς

Εκπαιδευτική επιστήμη