Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι πτυχιούχοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης αποκτούν τις απαραίτητες επιστημονικές, διδακτικές και γενικότερα διανοητικές ικανότητες και δεξιότητες στη γνώση και το χειρισμό των ψηφιακών Μέσων και Τεχνολογιών που θα τους επιτρέψουν, αφενός να κατανοήσουν την κοινωνική λειτουργία των επιστημών και των εκπαιδευτικών μηχανισμών και αφετέρου να προσδιορίσουν τις συντεταγμένες των επιστημών της αγωγής και της εκπαίδευσης και να εφαρμόσουν τις δυνατότητες που τους παρέχουν. Βασικοί άξονες αναφοράς είναι: α) ο γραμματισμός στα ψηφιακά Μέσα, π.χ. να χρησιμοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες για επικοινωνία, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, αρχεία, β) η ικανότητα στη χρήση, δηλαδή να βρίσκουν και να χρησιμοποιούν βοηθήματα, να παράγουν νέο παιδαγωγικό υλικό με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών, γ) η διαμόρφωση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, π.χ. να δημιουργούν κοινά προγράμματα και σχέδια εργασίας και έρευνας με συναδέλφους και μαθητές σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές της χώρας, δ) η πολυεπίπεδη θεώρηση για την ένταξη ψηφιακών μέσων π.χ. να προσεγγίζουν διεπιστημονικά και σφαιρικά τα πολύπλοκα προβλήματα που τίθενται στο χώρο της εκπαίδευσης, ε) η διασύνδεση, π.χ. να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με συναδέλφους τους από άλλο γλωσσικό και πολιτισμικό περιβάλλον, και στ) η στοχαστική θεώρηση: να αναπτύσσουν μια κριτική σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και με τις ίδιες τις διαδικασίες παραγωγής των γνώσεων.
Πιο συγκεκριμένα, με την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών, οι πτυχιούχοι αποκτούν εξειδικευμένες ικανότητες, δεξιότητες και στάσεις, προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση:
- να γνωρίζουν και κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις για:
1. θεωρητικές προσεγγίσεις για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
2. διδακτικές μεθόδους αξιοποίησης Νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
3. τις προσεγγίσεις που περιλαμβάνονται στα ΔΕΠΠΣ για την αξιοποίηση των Νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
4. ποικίλες μορφές εκπαιδευτικών λογισμικών και υπηρεσιών διαδικτύου που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία
5. προσεγγίσεις ερευνητικής μεθοδολογίας στην εκπαιδευτική έρευνα
- να καταλαβαίνουν, να περιγράφουν, να επεξηγούν, να αναλύουν, να συγκρίνουν
1. τα δομικά στοιχεία θεωρητικών προσεγγίσεων για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
2. τα επιμέρους στάδια σχεδιασμού και τις φάσεις υλοποίησης διδακτικών μεθόδων αξιοποίησης Νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
3. τον τρόπο οργάνωσης των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που απορρέουν από τα ΔΕΠΠΣ και να τεκμηριώνουν την επιλογή τους για την αξιοποίηση των Νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
4. τη δομή, τον τρόπο πλοήγησης, τη σημασία των επιμέρους υπολογιστικών λειτουργιών ποικίλων μορφών εκπαιδευτικών λογισμικών και υπηρεσιών διαδικτύου που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία
5. τη δόμηση (design) διαφορετικών προσεγγίσεων ερευνητικής μεθοδολογίας και τη σημασία της για το σχεδιασμό έρευνας σε ποσοτικά και ποιοτικά πεδία της εκπαιδευτικής πραγματικότητας
να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν
1. θεωρητικές προσεγγίσεις για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
2. σύγχρονες διδακτικές μεθόδους αξιοποίησης Νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
3. classroom-based Curricula και να εκπονούν εκπαιδευτικά σενάρια διδασκαλίας για την αξιοποίηση των Νέων Μέσων και Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
4. ποικίλες μορφές εκπαιδευτικών λογισμικών και υπηρεσιών διαδικτύου που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, για να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να οικοδομήσουν γνώσεις και να στοχαστούν με και πάνω στη χρήση ψηφιακών μέσων και πηγών
5. ερευνητικές δράσεις με στόχο να απαντούν σε εκπαιδευτικά ζητήματα ή προβληματισμούς και προτείνουν παιδαγωγικά και εμπειρικά τεκμηριωμένες λύσεις.