ΓΝΩΣΕΙΣ • Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ διαθέτουν αυξημένη εξειδικευμένη γνώση σε συστημική συνάφεια στο πεδίο του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού με έμφαση στο Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Μονάδων που εμπεριέχει επαρκή στοιχεία από τις συναφείς επιστημονικές εξελίξεις αιχμής και συνιστά τη βάση για πρωτότυπη σκέψη, ερευνητική και επαγγελματική δραστηριότητα στο εν λόγω πεδίο.
• Επιδεικνύουν κριτική και σε συστημική συνάφεια κατανόηση των αρχών, θεωριών, μεθόδων και πρακτικών της Εκπαίδευσης γενικά και του Σχεδιασμού και της Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων ειδικότερα, καθώς και της διασύνδεσής του με άλλους γνωστικούς τομείς.
• Διαθέτουν αυξημένη κριτική και διαφοροποιημένη συστημική αντίληψη της εξελικτικής δυναμικής και των θεμάτων αιχμής του θεσμού, των τύπων, των δομών και διαδικασιών της εκπαίδευσης και του πεδίου του Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων σε συνθήκες πολυπλοκότητας.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ • Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ εφαρμόζουν με ευχέρεια τις θεωρίες και μεθοδολογίες των Επιστημών της Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού σε όλο το πλαίσιο του Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων, στις έρευνες, μελέτες και εργασίες σχετικά, με κριτικό και δημιουργικό τρόπο.
• Εφαρμόζουν με πρωτοτυπία τις αποκτηθείσες γνώσεις της εκπαιδευτικής πολυπλοκότητας στην έρευνα, την ανάλυση, τη σύνδεση και την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων σε σύνθετα, διεπιστημονικά και πρωτοποριακά ζητήματα του γνωστικού πεδίου του Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.
• Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν, να αξιολογούν, να ερμηνεύουν και να προωθούν σύγχρονες επιστημονικές έρευνες και μελέτες συναφείς με το γνωστικό πεδίο του Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.
• Αρθρώνουν επαγωγικά με επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο, λύσεις στα σύνθετα και νέα ζητήματα του γνωστικού πεδίου του Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων και διαμορφώνουν έγκυρες κρίσεις λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε συναφείς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές διαστάσεις αλλά και την ηθική.
• Τεκμηριώνουν τις θέσεις τους με έγκυρη μέθοδο, εξειδικευμένες πληροφορίες και έγκυρα επιχειρήματα, σε εξειδικευμένο ή μη κοινό και διαφορετικής ηλικίας με σαφήνεια, επάρκεια και ακρίβεια.
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ • Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ συνεχίζουν να αναπτύσσουν με αυτονομία τις γνώσεις και τις ικανότητές τους σχετικά με το πεδίο του Σχεδιασμού και της Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων σε υψηλό επίπεδο.
• Εφαρμόζουν με επαγγελματισμό τις εξειδικευμένες γνώσεις και τις ικανότητες που απέκτησαν και αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά νέα, διεπιστημονικά και απρόβλεπτα ζητήματα στο σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων.
• Επιλύουν σύνθετα προβλήματα και λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με την ανάπτυξη, λειτουργία και οργάνωση μιας σχολικής μονάδας με αφετηρία την επαγωγική σκέψη.
• Συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των γνώσεων και των πρακτικών στον επαγγελματικό και επιχειρηματικό χώρο και διαθέτουν επιχειρησιακή ικανότητα στη διαχείριση κρίσεων, ιδιαίτερα σε μαθησιακές ομάδες.
• Αναλαμβάνουν αυτόνομα την ευθύνη για το Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη μιας εκπαιδευτικής μονάδας στα επίπεδα, διδασκαλίας, προσωπικού, ηγεσίας, εσωτερικών και εξωτερικών συνεργασιών, διαμόρφωσης σχολικού και μαθησιακού κλίματος και αξιολόγησης όπως και την εκπαίδευση και επιμόρφωση καθώς και για τη διαχείριση μιας ομάδας και αξιολογούν την απόδοσή της.