Οι απόφοιτοι του Π.Μ.Σ. αναμένεται: α. (γνώσεις) να είναι σε θέση να κατανοούν και να διαπραγματεύονται κριτικά (i) τις σύγχρονες θεωρίες και έρευνες που σχετίζονται με το πεδίο των Επιστημών της Αγωγής ως θεωρητικό και ερμηνευτικό πλαίσιο προσέγγισης της εκπαιδευτικής πράξης και (ii) τις διαδικασίες εισαγωγής και διαχείρισης καινοτομιών στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση• έτσι, αναμένεται να αποκτήσουν προωθημένες γνώσεις στο πεδίο εργασίας του εκπαιδευτικού, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση θεωριών και αρχών και τους βοηθούν ώστε να εμβαθύνουν, να διευρύνουν και να προσαυξάνουν τις προγενέστερες γνώσεις τους• β. (δεξιότητες) να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να εφαρμόζουν αποτελεσματικές διαδικασίες εισαγωγής, διαχείρισης και αξιολόγησης καινοτομιών στην εκπαίδευση• πιο συγκεκριμένα, να μπορούν να αναλύουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους, να τις εφαρμόζουν σε ποικίλα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και να επιλύουν σύνθετα ή νέα προβλήματα του επιστημονικού πεδίου σπουδών τους αναπτύσσοντας ολοκληρωμένες, δημιουργικές ή καινοτόμες λύσεις και προσεγγίσεις• παράλληλα, να μπορούν να υποστηρίζουν τις λύσεις και απόψεις τους με τρόπο μεθοδικό και επιστημονικό, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες πηγές σε επίπεδο θεωρητικό και πρακτικό• να είναι σε θέση να αναπτύσσουν ζητήματα βάσει επιστημονικής τεκμηρίωσης στο πλαίσιο του γνωστικού και επαγγελματικού τους πεδίου, αλλά και να διαμορφώνουν έγκυρες κρίσεις, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις κατά περίπτωση συναφείς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές και ηθικές διαστάσεις του θέματος• ακόμη, να μπορούν να επικοινωνούν με εξειδικευμένες και μη ομάδες και κοινό, ώστε να μεταφέρουν προφορικά, γραπτά και με άλλα μέσα, πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις σε συγκεκριμένα θέματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας• γ. (ικανότητες) να μπορούν διερευνούν το εκπαιδευτικό έργο μέσω διαφοροποιημένων διαδικασιών συλλογής και ανάλυσης δεδομένων (καταγραφή, κωδικοποίηση και ερμηνεία), να αναστοχάζονται και να επανατοποθετούνται με βάση τις σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική, διδακτική και ψυχολογική θεωρία αλλά και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου• επίσης, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπόνηση ερευνητικών εργασιών και μελετών• να εφαρμόζουν τις γνώσεις και δεξιότητες που απόκτησαν με αυτονομία, επαγγελματισμό και κοινωνική υπευθυνότητα• να είναι σε θέση να παίρνουν αποφάσεις, να τις αξιολογούν και να αναλαμβάνουν την ευθύνη τους σε σύνθετα, μεταβαλλόμενα και εξελισσόμενα επαγγελματικά πλαίσια• επιπλέον, να είναι σε θέση να αναλάβουν οι ίδιοι, εντός καθορισμένων πλαισίων, την ευθύνη της ανάπτυξης γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων σε άτομα και ομάδες.