Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης "Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης: Θεωρία και Πράξη". Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Πανεπιστήμιο Πατρών.

Περιγραφή

Οι διπλωματούχοι του ΔΠΜΣ «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης: Θεωρία και Πράξη» επιπλέον της βασικής γνώσης της επιστήμης και του επαγγέλματός τους μπορούν να:
• Παρουσιάζουν τις βασικές αρχές, αξίες και το ιστορικό πλαίσιο που δημιούργησαν το Πανεπιστήμιο και την ανάπτυξη των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
• Αναλύουν τη δομή και την οργάνωση της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης και να περιγράφουν την περιφερειακή ανάπτυξη και την τυπολογία των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα
• Εξηγούν σε μη ειδικούς το πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα και να συνδέουν τις βασικές εξελίξεις της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης με τις αντίστοιχες των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών
• Παρουσιάζουν το ακαδημαϊκό, πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο γύρω από την ευρωπαϊκή ανώτατη εκπαίδευση και να διαχειρίζονται τις τρέχουσες τάσεις
• Διακρίνουν τους στόχους του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) και να θέτουν ερωτήσεις σχετικά με τις θεμελιώδεις αξίες και τις βασικές αρχές της Διαδικασίας της Μπολώνιας. Να συνδέουν τις πολιτικές στον ΕΧΑΕ με άλλες πολιτικές που αναπτύσσονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), το Συμβούλιο της Ευρώπης, την Ουνέσκο, τον ΟΟΣΑ, κτλ.
• Περιγράφουν την τυπολογία των ευρωπαϊκών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και να κάνουν κριτική επισκόπηση του στάτους τους με βάση τις διεθνείς κατηγοριοποιήσεις ταξινόμησης (rankings)
• Αναλύουν την έννοια της διεθνοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης και να αναδεικνύουν τη σημασία της σε σχέση με τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης
• Εξηγούν σε μη ειδικούς τις διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης όπως επίσης και την τυπολογία της διασφάλισης ποιότητας. Να εφαρμόζουν τις αρχές της διασφάλισης ποιότητας και να συμμετέχουν σε διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας
• Αναγνωρίζουν και να ανασκοπούν τα διαφορετικά μοντέλα διοίκησης, οργάνωσης και διακυβέρνησης ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης. Να αναρωτιούνται για τον ρόλο των διαφόρων κοινωνικών εταίρων σχετικά με τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης
• Εφαρμόζουν τη SWOT Analysis για να αποτιμούν διάφορα ζητήματα που αφορούν τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, να χρησιμοποιούν την SMART και να προτείνουν λύσεις για την αποτελεσματική τους διαχείριση
• Σχεδιάζουν πολιτικές ανώτατης εκπαίδευσης σε επίπεδο ιδρύματος, περιφέρειας και δυνητικά σε εθνικό επίπεδο. Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν πολιτικές διεθνοποίησης για ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης
• Διαπραγματεύονται το θέμα της Κοινωνικής Διάστασης της ανώτατης εκπαίδευσης. Να υπερασπίζονται την υπευθυνότητα των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης (λογοδοσία, διαφορετικότητα, δημοκρατία, ενεργή πολιτειότητα) και να προτείνουν κατάλληλες πολιτικές σε αυτά τα πεδία
• Συλλέγουν, οργανώνουν και να αναλύουν δεδομένα σχετικά με την ανώτατη εκπαίδευση, γενικά, και να συμμετέχουν ενεργά σε ερευνητικές ομάδες
• Υλοποιούν τις προσωπικές τους αυτόνομες έρευνες εφαρμόζοντας τις κατάλληλες, ποσοτικές και/ή ποιοτικές μεθόδους έρευνας στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης και να είναι ικανοί να προχωρήσουν σε επίπεδο διδακτορικών σπουδών.

Περαιτέρω πληροφορίες

Πλήρους Φοίτησης
Δια Ζώσης
Πρακτική άσκηση

Σχέση με την απασχόληση

Ο τίτλος σπουδών αποτελεί εξειδίκευση η οποία δεν συνδέεται άμεσα και θεσμικά με την άσκηση ενός επαγγέλματος

Απαιτήσεις Πρόσβασης/Δυνατότητες εξέλιξης

Οι κάτοχοι προσόντων που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο δύνανται να απασχοληθούν είτε ως αυτοαπασχολούμενοι είτε σε θέσεις ευθύνης σε επιχειρήσεις και οργανισμούς στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα.

Φορέας Χορήγησης

Πανεπιστήμιο Πατρών

Τύπος Προσόντος

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης

Ονομασία

Ανώτατη εκπαίδευση

Σκοπός

Βασικός

Διάρκεια

μέχρι 2 έτη

Μη προτιμώμενοι όροι

ΜaHep

Συμπληρώματα

Θεματικοί Τομείς

Εκπαιδευτική επιστήμη